Selasa, 19 Juli 2011

Adakah Kau Percaya

Jika kau bertanya padaku

Adakah aku rindukan dirimu?

Dan aku menjawab,

"Aku rindu padamu..."

Adakah kau percaya?


Dan jika kau bertanya lagi padaku

Adakah aku menyayangimu?

Dan aku menjawab,

"Lihatlah pantai itu...

Tidak pernah ia menghilang,

Tetap teguh dan setia pada ombak,

Walau kadang rajuk dan hilang pasirnya,

Karna kasar dan ganasnya ombak,

Tetap setia tidak kemana-mana,

Begitulah sayangku padamu"

Adakah kau percaya?


Jika kau tanyakan lagi padaku

Adakah aku mencintaimu?

Dan aku menjawab,

"Coba tanya pada siang dan malam,

Tidak pernah ia melupakan antaranya,

Senantiasa mencinta hingga akhir dunia,

Cinta yg tak pernah jemu,

Begitulah aku mencintaimu"

Adakah kau akan percaya?



*****
18th of august 2010

Tidak ada komentar:

Posting Komentar